-7% na całe zakupy Kod: WITAMINKI Darmowa dostawa od 199PLN!

Oficjalny dystrubutor Amix Nutrition

200,00  brakuje do darmowej wysyłki

BCAA

AMIX BCAA  bcaa amix

to inaczej aminokwasy posiadające łańcuchy rozgałęzione, które metabolizują się
bezpośrednio w tkance mięśniowej. Silnie wspierają działanie mięśni, dlatego można je wykorzystać podczas intensywnych ćwiczeń na siłowni jak i w każdej innej dyscyplinie sportowej.
Aminokwasy Bcaa od Amix Nutrition to najwyższa jakość produkt – oparta na certyfikowanych formułach i najlepszych surowcach na rynku suplementacji i odżywek.

WARTO PRZECZYTAĆ

BCAA to zestawienie trzech substancji aktywnych:

  • leucyna,

  • Izoleucyna,

  • walina.

Są to aminokwasy egzogenne, których organizm człowieka nie jest w stanie wyprodukować. Ich wyjątkowa budowa ma znaczący wpływ na bardzo skuteczne hamowanie procesów katabolicznych (rozpadu naszych mięśni). Według różnych źródeł naukowych,  stanowią od 30 do 40% masy
czystych mięśni. BCAA pochodzą najczęściej z białka serwatkowego.

BCAA od Amix Nutrition to substancja, która ma silne działanie antykataboliczne, dlatego ich suplementowanie ma tak istotny wpływ. Kiedy starasz się zrzucić nadmiar tłuszczu i nie chcesz jednocześnie stracić masy mięśniowej. Amix Bcaa 2000 z serii Muscle Core oferuję najmocniejsze stężenie BCAA na rynku, a wersja Amix Recovery Max – to idealny kompleks aminowkasów na bazie BCAA, beta-alaniny oraz glutaminy. Dzięki BCAA nie będzie tak łatwo dochodziło do rozpadu mięśni. Mają one także działanie anaboliczne.


Co to jest BCAA ?

(Ang. branched-chain amino acids) to tak zwane aminokwasy rozgałęzione, które są podstawą suplementacji sportowców na całym świecie. Niezależnie od dyscypliny i stopnia zaawansowania. W składzie znajdziemy aminokwasy egzogenne, czyli takie których nasz organizm nie potrafi samodzielnie wyprodukować, dlatego muszą być dostarczane z dietą lub w postaci suplementu diety. Jest to połączenie podstawowych aminokwasów – leucyny, izoleucyny i waliny. Rola BCAA w organizmie jest nieoceniona, zwłaszcza dla osób aktywnych fizycznie. Korzyści:

  • jakość treningu i regenerację,
  • wspomaga prawidłową pracę mięśni,
  • dodatkowo pozytywnie oddziaływuje na wiele procesów zachodzących w ludzkim organizmie.

aminokwasy BCAA

aminokwasy BCAA

Co zawiera BCAA?

Poza samymi aminokwasami rozgałęzionymi zawiera różne dodatki. Najczęściej jest to również jeden z podstawowych aminokwasów – glutamina, czy jak w przypadku przedstawionego wyżej Synchro BCAA od Amix znacznie wydajniejsza sustamine (L-alanyl-L-glutamina).  BCAA z glutaminą często wzbogacone zostaje tauryną lub beta-alaniną.

  •  Leucyna  to podstawowy składnik każdego BCAA, uznawana jest za najważniejszy ze wszystkich aminokwasów. Odpowiednia podaż jest niezbędna do rozwoju masy mięśniowej oraz jej utrzymania. Leucyna jest aktywatorem białka znanego jako mTOR, który następnie indukuje syntezę białek mięśni poprzez S6K. Oznacza to, że synteza białek mięśniowych bez odpowiedniej podaży leucyny jest niemożliwa, a doskonałym źródłem na dostarczenie leucyny jest suplementacja produktami od Amix Nutrition

Leucyna wspomaga syntezę białek mięśniowych tak jak żaden inny aminokwas, pozostałe 2 składniki BCAA znacznie ustępują jej na tym polu. Wiele opracowań naukowych wykazało, że wysoka podaż Leucyny ma potencjał do zwiększania masy mięśniowej. Leucyna ma potencjał pozytywnego wpływu na poziom cukru we krwi, wchodzi w interakcje z glukozą i wspomaga prawidłowe wytwarzanie insuliny przez trzustkę.

IZOLEUCYNA wzór chemiczny

  •  Izoleucyna  drugi z aminokwasów BCAA, również ma niebagatelny wpływ na syntezę białek mięśniowych, mniejszy od leucyny ale większy od 3-ego z aminowkasu – waliny. Izoleucyna ma znacznie większy wpływ niż Leucyna na wychwyt glukozy i dostarczenie jej do mięśni. Dzięki mechanizmom działania pozwala na stały, liniowy dopływ glukozy do mięśni. Dzięki temu suplementacja BCAA zawierającego Izoleucynę pozwala na wydajniejszy trening z uwagi na większą dostępność glukozy w mięśniach. Może także sprawdzić się u diabetyków, lecz odpowiedź w tym temacie na ten moment nie jest jednoznaczna.

IZOLEUCYNA wzór chemiczny

  •  Walina  trzeci i ostatni aminokwas  obok leucyny i izoleucyny. Działa bardzo podobnie do Leucyny, jest budulcem mięśni niezbędnym do ich prawidłowego rozwoju. Dostarczenie odpowiedniej dawki Waliny pozwoli nam na utrzymanie masy mięśniowej nawet na ciężkiej redukcji, zapobiegnie tak zwanemu katabolizmowi mięśni. Suplementacja BCAA przyniesie wiele korzyści dla naszego ciała, doda energii na treningu jednocześnie odżywiając mięśnie.

Walina wzór chemiczny


Po co brać BCAA?

Tutaj skupimy się na korzyściach jakie płyną jedynie dla osób trenujących, BCAA to suplement będący jednym z fundamentów sportowej. Dzięki swoim właściwościom pomaga trenować dłużej, intensywniej i przyjemniej. Dodatkowo jest nieocenione w etapach budowania siły i masy mięśniowej. Wpływa na syntezę białek i dostarczenie energii, nie dość że ulepsza nasz trening co już przekłada się na korzyści sylwetkowe to sam w sobie jest głównym budulcem mięśni. Aminokwasy BCAA to również bardzo dobry suplement w okresie redukcji, wręcz niezbędny. Dzięki nasyceniu organizmu w te 3 podstawowe aminokwasy egzogenne nasza masa mięśniowa jest chroniona a jej spadki bardzo znikome, nawet przy bardzo niskiej kaloryce diety.


Jak dawkować BCAA AMIX?

W dawkowaniu kierujemy się zasadą 0,5-1,5g na 10kg masy ciała, przykładowo jeśli ważysz 80kg to twoje dzienne zapotrzebowanie na BCAA wyniosłoby 8g. Dawka może być większa u osób trenujących bardzo intensywnie, jednak to zazwyczaj tyczy się bardziej zaawansowanych i profesjonalnych sportowców, którzy dzięki własnemu doświadczeniu potrafią dobrać odpowiednią dla siebie dawkę.

Jeśli chodzi o porę przyjmowania BCAA w odpwiednich porach to dobrym sposobem będzie rozbicie jej na dwie równe sobie części. Pierwszą porcję powinno przyjmować się jakiś czas przed treningiem (45-30min.), zapewnia to dopływ energii i odżywia mięśnie przygotowując je do intensywnego wysiłku.

Drugą dawkę  należy spożyć do godziny po treningu, wspomoże to procesy regeneracyjne oraz dostarczy mięśniom niezbędnych aminokwasów, które zostały wykorzystane podczas ćwiczeń.

jak dawkować bcaa

jak dawkować bcaa

Skutki uboczne 

Do tej pory nie stwierdzono skutków ubocznych przyjmowania BCAA, w żadnym z opracowań nie wykazano szkód dla organizmu dla długotrwałego przyjmowania tych aminokwasów. Należy jednak pamiętać, że  BCAA dostarcza białek, odpowiednia podaż nie niesie za sobą żadnego ryzyka ale znaczne nadużycie może prowadzić do problemów gastrycznych i znacząco obciążać wątrobę i nerki. Suplementacja dostarcza naturalnych substancji, które na co dzień spożywane są z dietą, dlatego bezpieczeństwo tego suplementu jest niepodważalne. Pomimo pewności co do braku skutków ubocznych warto trzymać się wcześniej wspomnianych dawek lub stosować się do zaleceń producenta.


Jakie BCAA jest najlepsze?

Ilość suplementów na rynku jest powalająco duża, przy wyborze najlepszego BCAA należy kierować się indywidualnymi potrzebami. W zależności od okresu budowania masy mięśniowej, redukcji czy intensywności treningowej. Dla osób, których dieta jest bogata w kalorie a jedzenie nie brakuje dobrym wyborem będą produkty z podstawową zawartością leucyny, najczęściej w proporcji 2:1:1. Jeśli redukujesz warto dostarczyć więcej Leucyny, która uchroni twoje mięśnie przed katabolizmem. W ofercie Amix Nutrition znajdziesz bardzo wiele suplementów na bazie BCAA w różnej proporcji aminokwasów. Od prostych, zbalansowanych mieszanek po produkty wzbogacone o dodatkowe aminokwasy czy węglowodany maksymalizujące efekty treningowe.


Działanie potwierdzone badaniami naukowymi

W badaniu, w którym badano wpływ suplementacji BCAA na wyczerpujący wysiłek fizyczny wykazano, że przyjmowanie suplementu podczas dni o wysokiej intensywności zmniejsza zmęczenie mięśni. Po jednym dniu ćwiczeń, który miał na celu wykorzystać zasoby glikogenu przeprowadzono test podczas, którego wykazano przewagę grupy zażywającej BCAA nad placebo. Grupa, która przyjmowała suplement odnotowałą zmęczenie o 18% niższe względem drugiej części badanych.

W innym opracowaniu grupa elitarnych rowerzystów po otrzymaniu suplementu BCAA podczas intesynwego wisiłku fizycznego odnotowałą zmniejszenie zmęczenia fizycznego o około 7% i psychicznego o aż 15% względem grupy placebo.

Kolejnym opracowaniem, które świadczy o pozytywnym wpływie na zmniejszenie odczuwalnego zmęczenia podczas jak i po wysiłku jest test na znacznie większą skalę. W badaniu wzięło udział ponad 200 osób, wzięli udział w długodystansowych biegach (30 lub 42km). U osób przyjmujących BCAA odnotowano znaczną zmianę w odczuwalnym zmęczeniu psychicznym i fizycznym, dodatkowo u niektórych biegaczy suplementacja aminokwasami miała pozytywny wpływ na wynik sportowy.


Podsumowanie

BCAA to suplement składający się z 3 aminokwasów egzogennych – Leucyny, Izoleucyny i Waliny. Produkty aminowkasowe często wzbogacone są innymi aminokwasami o synergistycznym działaniu. Jest bardzo dobrym wyborem dla osób trenujących.  Wspomaga regenerację oraz jakość treningu, przyczynia się do rozwoju masy mięśniowej i jej utrzymania. Jest suplementem w 100% bezpiecznych, jednak nie warto przekraczać standardowych dawek. Wybór BCAA powinien być indywidualny, warto kierować się obranymi celami treningowymi czy sylwetkowymi.

Źródła:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21297567

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9124069

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1748109

Grid List

Wyświetlanie 1–20 z 27 wyników